Μοσχάρι με κολοκυθάκια

Συνταγές

ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΥ

Έφτασε η Κυριακή και αυτό σημαίνει χαρούμενη διάθεση και φαγητό με την οικογένεια ή φίλους. Σημαίνει οικείες σπιτικές μυρωδιές από την κουζίνα και συνήθως κρέας, όπως το συνήθιζε  κάθε οικογένεια τότε που τα όσπρια ήταν για την Τετάρτη και το… λιπαρό ψαχνό για την Κυριακή. Γι’ αυτό της αξίζουν οι πιο ξεχωριστές σπιτικές συνταγές μαγειρικής αλλά και η καλύτερη παρέα.

Μοσχάρι

Αν και σύγχρονες επιστημονικές έρευνες ενοχοποιούν το κόκκινο κρέας ως παράγοντα κινδύνου για την ανάπτυξη χρόνιων παθήσεων, είναι γνωστό ότι περιέχει αρκετά θρεπτικά συστατικά. Όταν καταναλώνεται με μέτρο, αποτελεί μέρος μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής για όλες τις ηλικίες.

Η πρωτεΐνη του μοσχαριού είναι υψηλής βιολογικής αξίας και συμβάλλει στην καλή λειτουργία όλου του οργανισμού. Αποτελεί τη βασικότερη πηγή σιδήρου με την καλύτερη βιοδιαθεσιμότητα. Αυτό σημαίνει πως ο σίδηρος που προσλαμβάνεται από το κόκκινο κρέας απορροφάται καλύτερα από το σίδηρο που βρίσκεται στις φυτικές τροφές και έτσι έχουμε παραγωγή υγιούς αίματος αλλά και ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος. Η έλλειψη σιδήρου μπορεί να προκαλέσει κόπωση, δυσκολία συγκέντρωσης και μειωμένη άμυνα του οργανισμού στις λοιμώξεις.

Το μοσχάρι αποτελεί επίσης σημαντική πηγή συζευγμένου λινολεϊκού οξέος (CLA), ένα πολυακόρεστο λιπαρό οξύ, που φαίνεται να σχετίζεται με μειωμένη πιθανότητα για την εμφάνιση αρκετών τύπων καρκίνου, αλλά και ενίσχυση του ανοσοποιητικού και καρδιαγγειακού συστήματος.

Λαχανικά

Μπορείτε να προσθέσετε καρότα, αρακά και αγκινάρες στο πιάτο σας. Συνοδεύοντας το κρέας με λαχανικά, μέρος της χοληστερόλης δεσμεύεται από τις φυτικές ίνες και έτσι εμποδίζεται η απορρόφηση κορεσμένων λιπαρών από το έντερο.

Κανόνες Υγιεινής

Πριν όμως μαγειρέψετε το κόκκινο κρέας, καλό είναι να τηρείτε μερικούς κανόνες υγιεινής. Αρχικά αποθηκεύστε το κρέας προσεχτικά, έτσι ώστε να μη στάζουν τα υγρά του πάνω σε άλλα τρόφιμα. Χρησιμοποιείστε ξεχωριστές επιφάνειες κοπής για το ωμό και το ψητό κρέας και πλένετε τα χέρια μας και τα εργαλεία προσεκτικά με ζεστό νερό και σαπούνι μετά την επαφή με ωμό κρέας.

Καλή απόλαυση!

Πηγή: mednutrition.gr