Λεμονάτη ρεβιθόσουπα

Συνταγές

ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΥ

Μιας και ο χειμώνας μπήκε για τα καλά, ένα πιάτο σούπα αρχίζει να φαντάζει σαν το τέλειο σνακ ή γεύμα, αφού καταπραΰνει το αίσθημα του κρύου που αισθανόμαστε, είναι νόστιμη και ταυτόχρονα μας γεμίζει με θρεπτικά συστατικά τις χειμωνιάτικες ημέρες και νύχτες.

Ρεβίθια

Εκείνο που ξεχωρίζει το ρεβύθι από τα άλλα όσπρια είναι η ποιότητα των πρωτεϊνών του. Είναι μία από τις καλύτερες φυσικές πηγές πρωτεΐνης μεγάλης βιολογικής αξίας, ισάξιας του κρέατος, του γάλακτος και της σόγιας. Θεωρείται πλήρης τροφή για τον άνθρωπο και μπορεί να αντικαταστήσει πλήρως το κρέας. Αποτελούν πλούσια πηγή φυτικών ινών και έτσι έχουν την ικανότητα να μειώνουν το επίπεδο της LDL χοληστερόλης (κακή χοληστερόλη) καθώς και να σταθεροποιηούν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Ακόμα, βελτιώνουν το ευερέθιστο έντερο και προστατεύουν από τον καρκίνο του παχέος εντέρου.  Θεωρούνται  πιο εύπεπτα από τα υπόλοιπα όσπρια το οποίο τα καθιστά την καλύτερη επιλογή για τους ανθρώπους που υποφέρουν από “φουσκώματα” στο στομάχι μετά την κατανάλωση οσπρίων.

Ελαιόλαδο

Πέρα από τη νοστιμιά του, έχουμε μπόλικους λόγους να αγαπήσουμε το ελαιόλαδο και να το προσθέσουμε – με μέτρο – στη διατροφή μας.  

Η ευεργετική αξία του οφείλεται κυρίως στην περιεκτικότητά του σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία είναι χρήσιμα για τη διατήρηση της υγείας του καρδιαγγειακού συστήματος. Όταν χρησιμοποιούμε το ελαιόλαδο ως βασική πηγή λίπους, καταφέρνουμε να καλύψουμε σημαντικό ποσοστό των ημερήσιων αναγκών μας σε αντιοξειδωτικά. Όντας πλούσιο σε πολυφαινόλες, το ελαιόλαδο προστατεύει από τη φθορά των μορίων και των μεμβρανών των κυττάρων και μειώνει την φλεγμονή στο σώμα.  Η αντιοξειδωτική δράση της βιταμίνης Ε στο ελαιόλαδο, πέρα από τα καρδιαγγειακά οφέλη, σχετίζεται με την πρόληψη της πρόωρης γήρανσης, καθώς φαίνεται πως η επαρκής πρόσληψή της έχει συνδεθεί με την προστασία από εκφυλιστικές παθήσεις όπως η νόσος του Alzheimer.

Μια διατροφική συμβουλή

Τι θα λεγατε, να την περάσετε από το blender και να τη σερβίρετε με πάπρικα και 1 κουταλιά γιαούρτι για να έχετε ένα πιο βελουτέ αποτέλεσμα; Πείτε μας τη γνώμη σας, βελουτέ ή κανονική σούπα;

Πηγή: mednutrition.gr