Κοκκινιστό κοτόπουλο στην κατσαρόλα με πιπεριές Φλωρίνης

Συνταγές

ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΥ

Το κοτόπουλο αποτελεί ένα γεύμα παντός καιρού, αγαπητό τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες, πλούσιο σε υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη.

Λιπαρά και Αλάτι

Εξαιτίας του κοτόπουλου αλλά και της προσθήκης αλατιού, η συγκεκριμένη συνταγή περιέχει σημαντικές ποσότητες λιπαρών και νατρίου. Ωστόσο, η κύρια πηγή λιπαρών είναι το ελαιόλαδο που περιέχει τα λεγόμενα «καλά λιπαρά», καθώς και πλήθος αντιοξειδωτικών συστατικών. Αν έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση, σερβίρετε μικρότερες ποσότητες από το συγκεκριμένο γεύμα, χρησιμοποιώντας ένα πιάτο μικρότερο των 25 εκατοστών, για να περιορίστε την ποσότητα του αλατιού που θα προσλάβετε ή επιλέξτε αλάτι χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο.

Πιπεριές Φλωρίνης και ντομάτα

Οι πιπεριές είναι εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών συστατικών. Ιδιαίτερα οι πιπεριές Φλωρίνης (κόκκινες) είναι πλούσιες σε βιταμίνη C. Ο συνδυασμός πιπεριών και ντομάτας, ένα ακόμη λαχανικό πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, όπως το λυκοπένιο, η βιταμίνη C, E και Α, τα φλαβονοειδή και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, εκτινάσσει τη διατροφική αξία της συνταγής στα ύψη.

Πάπρικά και ελαιόλαδο

Η πάπρικα, αν και περιέχει αμελητέες θερμίδες ανά κουταλιά, περιέχει μεγάλες ποσότητες θρεπτικών ουσιών και ιδιαίτερα καροτενοειδών (από τα οποία προκύπτει και η βιταμίνη Α). Μάλιστα, 1 κουταλιά της σούπας πάπρικα προσδίδει πάνω από το 100% των ημερήσιων αναγκών πρόσληψης ενός ενήλικα σε βιταμίνη Α. Επίσης, η πάπρικά αποτελεί καλή πηγή βιταμίνης Ε και σιδήρου.

Πώς μπορείτε να βελτιώσετε τη διατροφική αξία της συνταγής;

Αν επιθυμείτε να αυξήσετε την περιεκτικότητα της συνταγής σε φυτικές ίνες, συνοδεύστε το κοτόπουλο με ζυμαρικά ή ρύζι ολικής αλέσεως, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο και το αίσθημα του κορεσμού που θα αισθανθείτε μετά την κατανάλωση του συγκεκριμένου γεύματος.

Μικρή συμβουλή

Για να περιορίσετε τις θερμίδες που θα προσλάβετε από τη συγκεκριμένη συνταγή, αποφύγετε να αλευρώσετε το κοτόπουλο και να το τσιγαρίσετε με ελαιόλαδο στο τηγάνι, όπως και τα λαχανικά. Χρησιμοποιείστε αντικολλητικό τηγάνι και μαγειρέψτε τα τρόφιμα με τα υγρά που βγάζουν.  

Το ελαιόλαδο, τα λαχανικά και τα μπαχαρικά που περιέχει η συγκεκριμένη συνταγή είναι κοινά στοιχεία της Μεσογειακής κουζίνας. Μπορείτε να συνοδεύσετε, λοιπόν, το γεύμα σας με ένα ποτήρι κόκκινο κρασί αυξάνοντας έτσι την καρδιο-προστατευτική δράση του!

Καλή σας απόλαυση!

Πηγή: mednutrition.gr